Gönderen: tkececi | 2011/09/28

Üstün Yetenekli Çocukların Gelişimi Eğitim ve Danışmanlık Programı


Zaman
16 Ekim Pazar · 11:00 – 14:00

Yer
Yeşil Elma Spor Sanat Kültür ve Eğlence Merkezi … Çukurambar mah.1429 cad. 1458 sok. 11/17 Çankaya-Ankara

300 TL yerine 49 TL

Üstün yetenekli çocuklar bulundukları toplumun en üst seviyedeki bilim, sanat ve yönetim önderlikleri yeteneklerine sahip, ileri dzeyde beyin, öğrenme gücü olan en kıymetli varlıklardır. Bunlar her toplumun her alanda gelişmesini sağlayacak beyin gücü hazinesi ve potansiyelidir. Bu hazineden yararlanmanın tek yolu onlara sağlanacak özel eğitimdir. Üstün yetenekli çocuklarımızı durumları belli olduğu andan itibaren yetenekleri, ilgileri ve istekleri yönünde geliştirmek suretile beyin gücü fonksiyonel hale gelir, bireyleri doygunluğa kavuşturur ve ülkenin yararına sunulur.

Öte yandan bir çocuğun yetiştirilmesinde en büyük sorumluluk, hiç kuşkusuz ailesinin omuzlarındadır. Ailelerin çocuklarıyla ilgili üstlenmiş olduğu bu görev ve sorumlulukları, üstün yetenekli çocuklara sahip olmaları durumunda bir kat daha artmaktadır. Çünkü bu çocukların sahip oldukları farklı yapı ve özellikler, ebeveynlerin ona yaklaşım ve davranışlarının da farklı olmasını gerektirir. Bu kişiler, kendi yaşıtlarından rasgele seçilmiş bir grubun % 98’inden daha üstündürler. Yani toplumu oluşturan bireylerin ancak %2’lik bir kısmı bu özelliğe sahiptir. Bu nedenle üstün zekâlı çocukların erken yaşta fark edilmesi ve yeteneklerine uygun bir çevrede yetişmesi son derece önemlidir.

Farklı özellikler göstermelerine rağmen üstün zekâlı çocukların büyük bir bölümü, aileleri ya da öğretmenleri tarafından fark edilemeyebilir. Bunun en önemli nedeni, bu çocukların her alanda mükemmel olamayacağı gerçeğidir. Örneğin gelmiş geçmiş dünyanın en büyük fizikçisi olarak kabul edilen Albert Einstein, üstün bir zekâya sahip olmasına rağmen yaşamında birçok alanda başarısızlık yaşamıştır. Hatta 16 yaşında iken Zürih Teknik Üniversitesi’ne girme sınavında matematik dışındaki konularda -modern diller, zooloji ve botanik bilgisi- başarısız olduğu için bu üniversiteye alınmamıştır. Dolayısıyla önemli olan, bireyin farklı bir zekâya sahip olduğunu erken fark ederek üstün olduğu alanı keşfetmek ve o alanda başarılı olmasına yardımcı olmaktır.

Seminer Programının İçeriği

1- Üstün Yetenekli Bir Çocuğa Sahip Olmak ve Ebeveynlik Sorumluluğu

Bir çocuğun üstün yetenekli olup olmadığı nasıl anlaşılır?
Üstün yetenekli bir çocuğun aile içi eğitim nasıl başlamalıdır?
Üstün yetenkli çocuklarla en etkin iletişim nasıl olmalıdır?
Üstün yetenekli çocuklar için akademik eğitim ne zaman ve nasıl başlamalıdır?
Okul seçiminde nelere dikkat edilmelidir?
Üstün yetenkli de olsa o bir çocuk mu? Üstün yetenekli çocuklara karşı doğru davranış modeli nasıl olmalıdır?
Üstün yetenekli çocuklarda yaşanan kardeş ve akran uyuşmalıklarında neler yapılmalıdır?

2-Üstün Yetenekli Çocuklar/Bireyler Kendi Gelişimleri İçin Neler Yapabilirler?
Üstün yetenekli bir bireyin kendini tanıma ve tanımlama sürecinde yaşanan zorluklar
Üstün yetenekli bireyin en büyük korkusu: Geleceğe dair kararsızlık ve seçim zorunlulukları
Hedef odaklı olma ve irade hakimiyetinde yaşanan zorluklara karşı neler yapılabilir?
Üstün yetenekli bireyin ideal kariyer planı nasıl olmalıdır?
Üstn yetenkli bireyin yaşadığı toplum içi iletişim ve anlaşma zorlukları ve bunları aşmanın yolları.
Üstün yetenekli çocuklara özel ileri matematik, astronomi ve dil becerileri derslerine giriş.

http://www.facebook.com/pages/%C3%9Cst%C3%BCn-ve-%C3%96zel-%C3%87ocuklar/135608279860191


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Kategoriler

%d blogcu bunu beğendi: