Düşünce-Akif Mollaoğlu

Standard

Düşünce ,düşme eylemi içerisinde olan kavramları gözönünde bulundurursak bırakın düşme sayısına, düşüş hızına bile ayak uyduramayacağımız bir hızda bir işleyişe sahip olan bir olgudur.
Uyanma süreciyle aktif hale gelen sonrasında ise gün bitiminde derin uyku aşamasına geçinceye kadar olan süreç içerisinde sürekli faal olan bu kavram neredeyse tüm zamanlar da ilgi konusu olmuştur.
Peki sizce nedir düşünce?Eminim ki sizde bir kaç kelimeylede olsa bir şeyler söylemeye çalışacaksınız.Bu konuda tarih birçok araştırmaya şahitlik etmiştir ve de düşünce üzerine bir çok eser ortaya çıkartılmıştır.
Şunu arz etmek isterim ki ister bilim adı altında isterse tek tek kelime kavramı içerisinde ne kadar araştırma ve eser olursa olsun insanoğlunun ömrü
ve kapasitesi hiç bir alanda bir sonuş cümlesi oluşturamayacaktır.
İlimin kaynağı düşünülürse sonsuzluk ve ebed nehrinden akmakta olan ilmin sonuç cümlesine sonlu bir kapasiteye imkana sahip insanoğlunun ulaşması da mümkün olamayacaktır.Ancak her seferinde son ulaşılan nokta eser olarak tarihe kaydedilecektir.
Düşünce konusun da benim de söyleyeceklerim var elbette . Şahsıma ait olacak olan düşünceye dair kelimelerim şu ana kadar edindiğim bilgilerin beyin şuur ve akıl üçgenimimde işlenmesi ve halen de işlenmeye devam etmekte olması sürecinin ürünüdür.
‘Parçaları bütünün ışığında okumak gerekir.Bütünse özdedir.’
Şu içinde varolduğumuz evren içerisinde bana gösteremezsiniz ki bir nokta, başı boş ,anlamsız ,gereksiz ve hikmetsiz olsun.
Şimdi incelemekte ve gizemlerine dair hergün yeni şeyler keşfettiğimiz düşünce kavramıda bana göre içerisinde hikmetler barından bir olgudur. Ben kendisine düşünce okyanusu değil HİKMET OKYANUSU diyorum.
Gün içerisinde zatımıza sorulan ‘ne yapıyorsun?,sorusuna ‘hiç öylesine düşünüyordum ‘deyip geçiştirdiğimiz ve çoğunlukla sonrasında içeriğini ve sıralamasını, nerden başlayıp nerde sonuçlandığını hatırlayamadığımız bırakın hatırlamayı hiç de umurumuzda olmayan bu düşünce kervanları ,kusura bakmayın sizin evet sizin en önemli GERÇEĞİNİZ.
Varlık alemini beraberce paylaştığım ve tanıyayım tanımayayım size bu en önemli gerçeğinizi anlatmak tabiri caizse DÜŞÜNCELERİNİZİ SİZİNLE TANIŞTIRMAK istiyorum.
Düşünceleriniz sizi anlatıyor adlı ikinci bölümde bu olguyu beraberce açacağız.
Düşündüklerinizi düşünmeniz dileklerimle sevgiyle kalın.

About btkececi

Halen İstanbul Bilgi Üniversitesi‘nde Öğretim Görevlisi olarak göre yapan Sinirbilim Uzmanı – Matematikçi ve Astronom Tugay Keçeci, hayatının büyük çoğunluğunda eğitim dünyasının içinde çeşitli dallarda özel ve genel eğitim ve danışmanlık faaliyetlerinde bulunmaktadır.

Yorum bırakın