Gönderen: tkececi | 2009/12/22

Birazcık da mizah :) “DAYAMIŞLAR MATEMATUĞU, AYUPTUR!!!”


“Gercek bir mektuptur Temel fikrasi degil !” diye bir uyarı ile gönderilmiştir.

Trabzonlu Temel Ağa’nın sevgili torunu Eda’ya verilen ödev ile başı derttedir…

Eskişehir’e göç eden arkadaşı İdris’e başına gelenleri yazar:

‘Idruscuğum, Hani benim kucuk torun var ya, gecen aşam, geturdi odevini onume koydi. Bi yandan da ağlay. Zaten dertlerini hep bağa acayi.

Dedu ki;

-‘Habunlari anliyamadum. O yüzden da yapamadum. Yarin örtmen beni dövcek.’

Dedum ki;

‘Ağlama uşağum, bunun içun ötmen adam dömez. Şimdik oni cozeruk.’ dedum ama ne mumkun İdrus kardaşum. Adam şöyle diyi :

Bi tirenlan, bi otobos ayni istasyondan kalkmişlar.Tiren otobostan uçte bir daha hizli gidiymiş. Otobos iki yerde onbeşer dakka istirahat vermiş.Tiren de bi yerde durmiş, 20 dakka su almiş. Otobos saatte 60 kilometro gidiymiş. Ama tiren 5 saat sonra gidecegi yere varmiş. Otobos ise ne vakit sonra oraya varacakmiş bize soriler.

Oğraştum yapamadum. Bi yandan da bizim usak ziril ziril ağliy.

Derken bubasi geldi. Dayadim kitabı ona, al da dedim. Çöz bakem daha şu sorii. Aldi eline, bir o yana büktü, bir bu yana ama ıhhı. O da çozemedi.

Diyrum oga ki, ‘ damat, senun taniduğun tahsilli bi otobos şofori var ise oğa soralim, belki o bilebilur.

Yahutta sabah olsun ben uşaği şoforler cemiyetine götureyum. Onlar arasinda belki tirenle yariş etmş bi şofor vardur da bize nasihat verur.

‘Ha, biz bi yandan da usaga tireni tarif ediyruk. Tiren gormemiş ki… Ne anasi görmiş, ne bubasi. Ben da bi tek askerlukte Erzurum’dan Sivas’a gittiydum.

Neysa kardasum, o gece cok kizdum. Diyeceksun ki niye?

Uşak daha incir ağacindan duti ayiramay; mezgiti gösteriyrum, hamsi diyi. Yumurtanun bile fabrikada yapilduğuni sanay.

Biz gelduk araba yariştiriyruk. Yani efendi, otobos saatinda varsa ne olur, gec varsa ne olur? Gurbetten yolci mi bekliysun?

Eger varacagi saat onemliysa, edersun yazihaneye bi telefon, derler sağa otobosun inecegi zamani.. Bu kadarluk mesele icun sabiyi subyani niye telef edersun?

Uşakcuklarada şarki yok, turki yok, oyun yok;

dayamiş matamatiği.

Ayuptur… ‘

:)))



Responses

  1. […] Kaynak:tkececi.wordpress.com/2009/12/22/birazcik-da-mizah-dayamislar-matematugu-ayuptur/ […]


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

